אבטחת מידע וסייבר: מאמר 600 מילים

תוכן עניינים

מדריך אבטחת מידע וסייבר

בואו נתחיל מההתחלה, מה זה סייבר? ומאיפה נולד התחום של אבטחת מידע.

אבטחת מידע וסייבר נועדה לאפשר לחברות לנקוט את הצעדים המתבקשים כדי לאבטח את המידע בארגונים שלהם. ובכך ניתן להן להגן על המידע העדיף מפני הפרות נתונים, גישות שאינן מורשות ואי אילו איומים הקשורים לאבטחת הנתונים של העסקים ולקוחותיהם.

מה המטרה של אבטחת מידע ואבטחת סייבר?

יש שיגידו שמשרד המסחר האמריקאי הגדיר את המושג אבטחת מידע, כמעין הגנה על מערכות מידע ומידע (בפני עצמו) מפני הגישה, השימוש, הגילוי, ההפרעה, השינוי או ההרס וזאת על מנת לספק מידה מסוימת של סודיות, יושרה וזמינות.

כלומר, לשמור על המידע מפני גישה, שימוש, גילוי, הפרעה, שינוי והרס – בלתי מורשה, כדי לשמור על מידע רלוונטי לפעילות החברה והלקוח.  הגנת סייבר נועדה לאבטח את נתוני החברה ולוודא שיש להן מערכת הגנה חזקה ומתאימה דיו כדי להגן מפני התקפות סייבר או כמובן גישה בלתי מורשית ואי אילו הפרות נתונים.

חברות שאין להן מידה גבוהה של לוחמת סייבר, ייתכן שהן מחזיקות בפרצות אבטחה המאפשרות איבוד מידע או בניבת מידע, ואף מאפשרות יצירתן של חוויות משתמש / לקוח לקויות.

 וזה בדיוק מה שמשרד המסחר האמריקאי, אמר לכאורה, בעודו מייעץ למנוע את הפרצות והשינויים הלא מורשים כדי לספק מידה מסוימת של סודיות, יושרה וזמינות. כשחברה רוצה לשמור על ההבטחה שלה ללקוח, עליה לוודא שהיא יכולה לעשות זאת. ואם פרצת אבטחה תפגום ביכולתה לעשות זאת, עליה למנוע את הפרצה מלכתחילה, במידת האפשר.

מה הערך של אבטחת מידע לעסקים?

על כן, חברת אבטחת מידע נועדה לעזור לעסקים לקיים הבטחות מול לקוח, ולמנוע פגיעה במוניטין, כדרך יישום הגנות מספקות על נתוני לקוח ותיקון חולשות אבטחת מידע שהאקרים יכולים לנצל.

מתוך כך, חברות יוכלו לייצר מצב בו יש פחות ופחות סיכונים להתקפות במערכות טכנולוגיות ומידע, וליישם אמצעי אבטחה ושירותי סייבר שתפקידם למנוע גישות בלתי מורשות לנתונים רגישים תוך כדי שהן יכולות למנוע הפרעות לשירותים כדרך מניעת או הגנה מפני התקפות סייבר וכו’.

קודם דיברנו קצת על חשיבות ההבטחה ללקוח, המתבטאת בין היתר בשמירה על נתוניו האישיים ובין היתר ביכולת לספק לו את שירותי אבטחת מידע. באם ישנן פרצות אבטחה, הנתונים לא שמורים היטב ועל כן החברה לא בדיוק מגנה עליהם בצורה הטובה ביותר שיכולה. בנוסף, אותן פרצות אבטחה יכולות לאפשר חולשה מסוימת שהאקרים יכולים לנצל ובכך גם למנוע שירותים מסוימים ברמה הטכנולוגית.

על כן פתרונות אבטחת מידע, נועדה לספק לחברה את כל מעטפת הביטחון והאבטחה הדרושה לה כדי לוודא שהיא עושה מה שהיא יכולה, במידת הסביר והמתאים, כדי לשמור על נתוני הלקוח, טיב השירותים הטכנולוגיים ואספקטים אחרים.

לעשות את המינימום עד המקסימום במסגרת אבטחת מידע בארגון

באופן כללי, הפרות נתונים עלולות לקחת זמן, לעלות כסף ולפגוע בעסק. ישנם סוגי אבטחת מידע, חברות יכולות להפחית את הסיכון להתקפות סייבר פנימיות וחיצוניות על מערכות הטכנולוגיה והמידע שבאמתחתן.

ביכולתן להגן על הנתונים הרגישים, לשמור על המערכות מפני התקפות סייבר (במידת האפשר) ולוודא מידה מסוימת של המשכיות עסקית. קצת כמו להקים מערך אבטחה פיזי סביב מבנה פיזי. אם אנחנו מקימים בנק עם “נתונים רגישים” (זהב), ולא שומרים עליו, בעוד שהבטחנו ללקוחות “שהנתונים” שלהם יהיו בטוחים ושהם יוכלו למשוך את הכסף ביום שאחרי – אנחנו לא בהכרח עושים כל שאנחנו יכולים כדי לוודא את זה.

חברות ייעוץ אבטחת מידע יעזרו ללקוח קצה במציאת הפתרון המתאים ביותר עבור העסק והצרכים שלו.

אך אם אנחנו לכל הפחות מציבים שומרים, מצלמות אבטחה, סירנות, חיישנים וכן הלאה – אנחנו מצמצמים במידה ניכרת אי אילו פרצות אבטחה אפשריות. כך שגם אם “הנתונים הרגישים” מופרים, ונחשפים “לידיים זרות”, וגם אם זה מונע מהלקוח לגשת לשירות שהבנק הבטיח לו, לכל הפחות הלקוח (והמנהל) יכול לדעת שנעשה כל שאפשר, מנקודת המבט הקיימת, כדי לקחת אחריות על תקינות ויציבות אבטחת המבנה.

השאירו פרטים

חייגו לנציג